Köpt lägenhet idag

Så, köpt en djävuskt dyr lgh i stan, inte fått klart m banken ännu men har flera vänner som backar upp och borgar om det behövs.
Han har varit utomlands på jobb i 10 dagar, hon åkte dit till honom för 4 dar sedan och det var jobbigt, förstås.
Pratat m psykolog 2 ggr senaste veckan och fått många tips hur man kan ta sig igenom när det blir panik, har en tur till i morgon.
Har bokat familjerådgivning tills på onsdag, även om vi pratar bra så tror jag det är bra för att hitta en strategi att komma vidare.
Så, inte fullt en månad sedan kraschen, har skaffat boende, psykolog och träningskort på Sats.
Saknar honom sååå enormt, jag går sönder när jag tänker på dem tillsammans men vill jag fortsätta leva så måste jag ta mig igenom, det är de enda alternativen och jag vill ju egentligen inte dö. Fått sömntabletter från en vän och sov igår 7 timmar, yeay.

Bara en kort uppdatering, orkar inte annat, och en önskan om att alla ni andra hittar en väg ur allas vårt helvete och en tacksamhet över att detta forum finns för oss.
Kram, och hoppas ni får sova lite!

13 gillningar

Det är bra!
Skulle utifrån min egen upplevelse säga att du har kommit en bra bit.
Kan vara halvvägs, men åtm 1/3…
Men det är en subjektiv uppskattning.

Tar upp lite tankar jag har som du kan eller kanske inte kan känna igen:

Det du fortfarande gör är reagerar.
Det är bra. Det är inte förlamning.

Sen kommer agera för egen del, utan x som mottagare, men ändå med den baktanken. :grimacing:
Gissning: Du har inte lika djupa dippar kvar under kommande månad, men ungefär lika många.:thinking:

Kanske behöver du lite tid och möjligen någon förstärkning av hur, ändå, korkat karln agerat innan du hittar lagom med ilska att börja ifrågasätta på ett för dig ändamålsenligt sätt?:rage:

Flytten kommer att göra susen.:muscle:
Ilskan är bara ett stadium på vägen tror jag.

Någon eller några veckor på ny kula i egen lya sen gissar jag på normalisering.
Agera för egen del utan att ens värdera x möjliga upplevelse av det.

I mitt fall har förvisso barnen, de är stora men ändå mina barn, gjort att jag inte tillåtit mig att bli apatisk, nästan tvärtom?
Någon gammal ändamålsenlig ” provider ”gen som slår in?
Kan vara nackdel om barnen saknas i ekvationen?

Det tar tid att gå igenom, värdera och bestämma vad man vill med framtiden.
Har du börjat med det ännu? På riktigt?

Relationer som ger och inte tar? Hobby och intressen?
Inredning, mat och annat trivialt?

För min del, inte surt sa räven känslor tror jag… Fan:
Jag får spela musik på mornarna igen. Underbart!
Nytt väldoftande tvättmedel och sköljmedel, fantastiskt!
Koll på vad som finns i kyl , frys och skafferi. Så trevligt efter alla år av ”kaos” och tomma eller nästan tomma förpackningar. :grin:

Inte minst: sova tills jag vaknar på helgen utan någon tycker att vi måste vakna och njuta av dåligt samvete för att andra redan är uppe?:stuck_out_tongue_winking_eye:

Sånt jag inte visste att jag saknade eller ville för 70 dagar sedan.
Knappast ens anade konturerna av för en månad sedan…
Små fördelar, men ändå fördelar.

Börjar tänka på sjösättning igen, underbar känsla⛵️
Jag som först tvekade OM jag ville segla utan henne…

Men lätt att jag vill!:smile:

Jag är ju jag, med eller utan x!

10 gillningar

Det där med kylskåpet känner jag igen :joy::joy::joy:

2 gillningar

Det där med att få sova känner JAG igen☺️😴

2 gillningar

Och jag känner igen det med musiken!!
älskar att spela musik (högt), alla tider på dygnet :stuck_out_tongue_winking_eye:
Därför bara måste jag bo kvar i huset :heart_eyes:

1 gillning